Overstappen naar KPN - SIMwissel mobiele pinautomaten

Overstap naar KPN

Meer dan drie jaar geleden zijn we volledig overgestapt op een eSim. Het concept was prachtig, drie verschillende mobiele aanbieders binnen één onafhankelijke simkaart. Over het algemeen was de verbinding uitstekend maar heeft wel geleid tot een aantal complicaties. Eind 2020 / begin 2021 zijn er een aantal storingen kort op elkaar geweest, waardoor onze mobiele pinautomaten geen connectie meer konden maken met onze betaalomgeving. Dit heeft geleid tot veel ergernis en frustratie zowel bij onze klanten als bij SEPAY.

Reserve Simkaart

Om deze situatie te voorkomen, hebben we iedereen met een mobiele pinautomaat een reserve simkaart verzonden van KPN. Mocht de situatie zich opnieuw voordoen, dan was er in ieder geval een mogelijkheid om een connectie te maken door de simkaart te wisselen. Ook hebben we vanaf dat ogenblik, de simkaart van KPN primair gemaakt. Iedere nieuwe terminal werd voorzien van een KPN simkaart en de eSim als reserve. We hebben deze wissel 6 maanden lang gemonitord en hebben een voorzichtige conclusie getrokken dat de KPN simkaart beter functioneert dan de eSim. Daarom hebben we enkele weken geleden besloten om de reserve (e)Simkaart niet meer als tweede simkaart mee te leveren en volledig over te stappen naar KPN.

Overstappen

Bent u al langere tijd in het bezit van een mobiele SEPAY pinautomaat, zoals een SEPAY Mini of SEPAY Mobiel? Dan is de kans groot dat uw pinautomaat uitgerust is met twee simkaarten. Heeft u een SEPAY Mobiel Wifi, dan heeft u één simkaart in uw pinautomaat. Zowel de eSim als de KPN sim, zijn beide wit, maar welke is nu van KPN?

Herkennen van de KPN Simkaart

Zoals gezegd, beide simkaarten zijn wit en zijn voorzien van een aantal cijferreeksen. Het is misschien moeilijk te lezen, maar de KPN sim kunt u herkennen door het volgende:

De KPN-simkaart kunt u herkennen aan 3 rijen tekst; de eerste 2 rijen zijn cijfers (beginnend met 893) in de derde rij staat altijd “K019”.

Dit is de simkaart die in uw pinautomaat moet zitten. Heeft u deze simkaart niet in uw bezit? Vraag deze dan direct aan via uw persoonlijke pagina.

Hoe kan ik de simkaart zien en wisselen?

Bent u ook niet zo handig wat betreft apparatuur? Geen nood, we proberen het hieronder zo goed mogelijk te beschrijven. Ook zijn er instructiefilmpjes aanwezig.

Mobiele Pinautomaat - SEPAY Mini Achterzijde - KPN

Instructies voor de SEPAY Mini

Zet de SEPAY Mini volledig uit door AAN/UIT toets (links van de F1 toets) lang ingedrukt houden en bevestig met ENTER. Draai de automaat op zijn “buik” en trek het compartiment open door aan deze via de zijkant naar u toe te trekken. U ziet direct de batterij. Deze haalt u er eenvoudig uit. Afhankelijk van de termijn dat u deze pinautomaat in bezit heeft, zijn er twee scenario’s mogelijk:

  • Er zijn twee Simkaarten aanwezig (1 actief in de automaat en 1 reserve):
    • Plaats de Simkaart (met K019 op de derde rij) als actieve simkaart in de pinautomaat. U kunt de niet-KPN sim weggooien, deze wordt opgezegd! Er zijn geen verdere stappen benodigd.
  • Er is slechts 1 actieve simkaart aanwezig:
    • Controleer welke simkaart u in uw bezit heeft. Indien dit de Simkaart van KPN is, hoeft u niets te doen en houdt u deze als actieve simkaart. Indien dit NIET de KPN Simkaart is, vraag deze direct aan. En herhaal de procedure wanneer u in het bezit bent van de nieuwe simkaart.

Plaats de batterij terug en ‘klik’ het beschermkapje weer terug op zijn plaats. Zet de pin weer aan door de AAN/UIT toets korte periode in te drukken. Wanneer de pinautomaat volledig is opgestart, doe een testbetaling van € 0,01 om te zien of alles goed functioneert.

Mobiele Pinautomaat - SEPAY Mobiel Wifi Achterzijde - KPN

Instructies voor de SEPAY Mobiel (Wifi)

Zet de SEPAY Mobiel (Wifi) volledig uit door AAN/UIT toets (links van de F1 toets) lang ingedrukt houden en bevestig met ENTER. Draai de automaat op zijn “buik” en open het compartiment door het schuifje licht naar boven te drukken.

De volgende scenario’s zijn van toepassing:

  • Er zijn twee Simkaarten aanwezig (1 actief in de automaat en 1 reserve):
    • Plaats de Simkaart (met K019 op de derde rij) als actieve simkaart in de pinautomaat (indien nodig). U kunt de niet-KPN sim weggooien, deze wordt opgezegd!
  • Er is slechts 1 actieve simkaart aanwezig (meestal bij de SEPAY Mobiel Wifi):
    • Controleer welke simkaart u in bezit heeft. Indien dit de Simkaart van KPN is, hoeft u niets te doen en houdt u deze als actieve simkaart. Indien dit NIET de KPN Simkaart is, vraag deze direct aan. En herhaal de procedure wanneer u in het bezit bent van de nieuwe simkaart.

Plaats de beschermkap terug op zijn plaats. Zet de pin weer aan door de AAN/UIT toets korte periode in te drukken. Wanneer de pinautomaat volledig is opgestart, doe een testbetaling van € 0,01 om te zien of alles goed functioneert.

Problemen na de simwissel?

Geeft de pinautomaat een storing of functioneert deze niet? Dan is de kans aanwezig dat de wissel niet correct is uitgevoerd.

Pinautomaat doet helemaal niets meer, gaat zelfs niet aan.
Batterij is niet correct teruggeplaatst. Controleer de positie van de batterij (SEPAY Mini) en aansluitingen (SEPAY Mobiel (Wifi).

Pinautomaat start op en geeft een foutmelding / Kan geen testtransactie uitvoeren
Simkaart is niet correct geplaatst.
SEPAY MINI: Chip dient richting de automaatzijde worden geplaatst (serienummers boven) met het ‘hoekje’ rechts-onderin in de meest linkerzijde simkaartlezer;
SEPAY Mobiel (Wifi): Chip dient richting de automaatzijde worden geplaatst (serienummers boven) met het ‘hoekje’ links-bovenin.

Heeft u dit gecontroleerd en werkt het nog steeds niet? Neem dan contact op met onze servicedesk: 088 – 426 27 00.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Langer dan 3 maanden huren? Dat kan!

We hanteren een maximale huurtijd van 3 maanden. Wilt u de pinautomaat langer gebruiken, dan is dit mogelijk. U start met het huren van een pinautomaat met een looptijd van 3 maanden. Tot deze drie maanden is dit een normale huurperiode.

Wilt u een pinautomaat langer dan 12 maanden huren? Dan kunt u beter leasen.

Tarieven

Omschrijving
Maandelijks
Abonnement
SEPAY Vast€ 47,50
SEPAY Vast Duo€ 60,00
SEPAY Mobiel€ 47,50
SEPAY Mobiel Wifi€ 60,00
SEPAY Mini€ 35,00
Transactietarief: € 0,18

Voorbeeld

Een ondernemer wil voor 7 maanden een mobiele pinautomaat (SEPAY Mobiel) huren. Dat kan, de eerste 3 maanden zal op basis van normale huur zijn met een periode van 3 maanden. Na 3 maanden wordt dit contract automatisch verbroken en wordt de huurperiode tezamen met de gemaakte transacties afgerekend. De pinautomaat blijft bij deze ondernemer, maar de resterende 4 maanden zal deze worden voortgezet onder een tijdelijke lease overeenkomst. Deze wordt maandelijks gefactureerd.

Wat gebeurt er na 3 maanden?

Na drie maanden verbreken we de huurovereenkomst en wordt deze voortgezet binnen een lease-constructie die iedere maand opzegbaar is. De betaalde borg wordt verrekend en u wordt maandelijks gefactureerd voor deze lease-overeenkomst.