Antwoorden op voorkomende klachten

SEPAY werkt erg hard aan het verbeteren van haar dienstverlening. De ervaringen van onze klanten zijn doorgaans positief, dat blijkt onder meer uit vele goede beoordelingen. Onze nieuwe, technologisch hoogstaande pinapparaten zullen bovendien onze diensten verder optimaliseren.

Toch ging en gaat er helaas wel eens iets mis. Hieronder leest u een selectie van voorkomende klachten en onze antwoorden daarop.

Waarom duurt het zo lang voordat pintransacties op mijn rekening staan?

Als u als ondernemer een pinautomaat in bezit heeft, dan kan het enkele dagen duren voordat de pinbetalingen op uw rekening zijn bijgeschreven. Voor veel ondernemers is dit erg vervelend, omdat ze in financiële moeilijkheden kunnen komen. Onze helpdesk krijgt dan ook regelmatig vragen of deze verwerking niet sneller zou kunnen plaatsvinden.

De voornaamste reden van de vertraging is omdat wij verplicht zijn om gebruik te maken van een Derdengeldenrekening. Deze derdenrekening moet het geld naar uw rekening overschrijven. Hier zit een extra werkdag tussen.

Meer informatie leest in het artikel ‘Kunnen pinbetalingen sneller worden verwerkt?

Ik heb een slechte netwerk-dekking met mijn mobiele pinautomaat.

Onze mobiele GPRS-pinautomaten maken gebruik van het netwerk van KPN of Vodafone. Als u de klep van de pinautomaat verwijdert, ziet u direct over welke provider u beschikt. Beide providers beschikken over een zeer uitgebreide netwerkdekking in Nederland.

Bent u desondanks niet tevreden met het bereik op uw mobiele pinautomaat? Dan kunt u via de helpdesk van SEPAY een simkaart van een andere provider aanvragen. Hieraan zijn doorgaans geen kosten verbonden.

Zodra u de nieuwe simkaart geïnstalleerd heeft, is deze weer klaar voor gebruik.

Ik heb jarenlang een pinautomaat geleased en nu ik mijn contract opzeg, moet ik de pinautomaat terugsturen!

Als u kiest voor het leasen van een pinautomaat, heeft u géén eenmalige aanschafkosten. Dat betekent dat de pinautomaat in eigendom blijft van SEPAY. Zodra uw contract is opgezegd, bent u daarom verplicht om de pinautomaat in goede conditie aan ons te retourneren.

Als u een pinautomaat bij ons koopt, is de pinautomaat uw eigendom, en hoeft u na opzegging van uw contract de pinautomaat niet terug te sturen.

Mijn twee jaar oude pinautomaat werkt niet meer goed en nu moet ik zelf betalen voor de reparatie.

Standaard worden de pinautomaten geleverd met 12 maanden fabrieksgarantie, conform onze Algemene Voorwaarden. Ontdekt u na die termijn een mankement aan uw pinautomaat? Dan zullen de medewerkers van de helpdesk altijd coulance proberen toe te passen, afhankelijk van uw situatie.

Omdat de klanten van SEPAY altijd zakelijk zijn, is de consumentenwetgeving niet van toepassing. Bij die wetgeving wordt er standaard twee jaar garantie afgegeven.

Ik krijg onterecht een rekening voor schade aan mijn pinautomaat!

Als u aan het einde van het contract uw geleasede pinautomaat terugstuurt, controleren wij deze op schade. Als de pinautomaat over schade beschikt, zullen wij kosten moeten maken om de schade te repareren. Deze kosten worden aan u doorberekend.

Wij adviseren u altijd om foto’s te maken van de pinautomaat als u deze nieuw ontvangt en wanneer u de pinautomaat aan ons terugstuurt. Vergeet daarbij geen foto’s te maken van het serienummer van de pinautomaat. U kunt het serienummer vinden door de klep van de pinautomaat te verwijderen.

Zo bent u ervan verzekerd dat eventuele schade dat tijdens het vervoer van de pinautomaat plaatsvindt niet voor uw rekening kan komen.

Ik wil mijn abonnement opzeggen en krijg een afkoopsom toegezonden terwijl ik al jaren klant ben.

Als u een abonnement heeft bij SEPAY, dan sluit u een contract voor minimaal één jaar af. Aan het einde van uw contractperiode kunt u uw contract opzeggen, mits u dit uiterlijk drie maanden van tevoren schriftelijk doet. Daarna wordt het contract stilzwijgend automatisch met een jaar verlengd. Als het abonnement eenmaal verlengd is, geldt een opzegtermijn van één maand.

Wilt u toch eerder van uw abonnement af, dan kunt u uw contract afkopen. U bent in dat geval 50% van de resterende maandtermijnen verschuldigd.

Voor meer informatie verwijzen we u graag naar onze Algemene Voorwaarden.

Ik voel me onheus bejegend door medewerkers van de SEPAY-helpdesk.

Onze helpdesk doet haar uiterste best om alle klanten van SEPAY zo goed mogelijk te helpen, zowel telefonisch als per e-mail. Toch kan het voorkomen dat u zich onheus bejegend voelt door één van onze medewerkers.

Wij adviseren u altijd om schriftelijk contact met ons op te nemen. Onze medewerkers zullen afspraken met u altijd schriftelijk bevestigen, zodat u alle communicatie met ons nog eens rustig na kunt lezen.

Heeft u desondanks klachten, dan kunt u altijd contact opnemen met de geschillencommissie.

“De problemen met de accu zijn snel en naar tevredenheid opgelost. Prima werk!” – Fysio Mobiel, Venlo

Neem contact op met onze helpdesk

Wilt u spreken met één van onze medewerkers? Sinds enige tijd heeft SEPAY een 088-telefoonnummer, zodat u alleen het lokale gesprekstarief betaalt. We staan graag voor u klaar om u te helpen.

088 – 426 2700

FEBO
Gall & Gall
Keurslager
ANWB
Kika
Schuuring