Belangrijk! Uw betaalautomaat stopt met functioneren als uw betaalautomaat geen update heeft gehad!

SEPAY gaat een wijziging doorvoeren in de afhandeling van de betalingen van uw betaalautomaat. Deze wijziging vereist een update van de configuratie van uw betaalautomaat. Om te voorkomen dat uw betaalautomaat geen transacties meer kan doen is het zaak dat u z.s.m. deze update doorvoert. Deze noodzakelijke update moet u binnen de komende 5 werkdagen doorvoeren anders kan uw betaalautomaat geen betalingen meer uitvoeren!

Uitvoeren update voor de SEPAY Mobiel Plus en SEPAY Vast Plus

Deze configuratie update moet handmatig doorgevoerd worden en geldt voor onze zwarte pinautomaten die (nog) GEEN SEPAY logo op het display hebben.

Let op! Van de dag dat u de update doorvoert worden de transacties van deze specifieke dag in twee delen op uw rekening gestort.

Dit omdat wij met deze update ook wisselen van bank. Daarom raden we u aan de update voor uw eerste transactie van de dag of na de laatste transactie van de dag uit te voeren. Houdt u rekening met een doorlooptijd van ongeveer 45 minuten.

Indien u gebruik maakt van periode totalen/rapportage adviseren wij u eerst de periode totalen uit te draaien zodat u niets mist in uw rapportages.

De SEPAY Vast Plus en SEPAY Mobiel Plus

Stappen voor het uitvoeren van de update

    1. Druk op “F”
    2. Selecteer “GPAS..”
    3. Selecteer Call TMS
    4. U ziet een voortgangs-balkje lopen. Zodra de betaalautomaat klaar is zal deze een bon printen en zichzelf herstarten.

    Mocht er een probleem optreden belt u dan de servicedesk.

    1. WACHT 30 minuten voordat u met de volgende stappen door gaat. Wij adviseren de betaalautomaat in deze tijd niet te gebruiken.
    2. Druk op de MENU knop (F4).
    3. Selecteer TECHNISCH MENU en druk op de OK
    4. Selecteer UPDATE en druk op de OK
    5. De betaalautomaat zal de update downloaden. U ziet een laadbalk lopen. Het downloaden zal bij een vaste betaalautomaat ongeveer 2 minuten duren en bij een mobiele betaalautomaat ongeveer 8 a 10 minuten duren.

Indien de Update mislukt verzoeken we u contact op te nemen met onze servicedesk op het telefoonnummer 088-4262700.

Controleer of de update succesvol is uitgevoerd.

  1. Voer een transactie van €0,01 uit.
  2. Controleer of het kassanummer op de bon begint met PY

Na de update heeft uw betaalautomaat een Kassanummer dat begint met PY, u kunt dit op de transactiebon terugvinden. Indien het kassanummer niet met PY begint verzoeken wij u contact op te nemen met onze servicedesk op het telefoonnummer 088-4262700.

Langer dan 3 maanden huren? Dat kan!

We hanteren een maximale huurtijd van 3 maanden. Wilt u de pinautomaat langer gebruiken, dan is dit mogelijk. U start met het huren van een pinautomaat met een looptijd van 3 maanden. Tot deze drie maanden is dit een normale huurperiode.

Wilt u een pinautomaat langer dan 12 maanden huren? Dan kunt u beter leasen.

Tarieven

Omschrijving
Maandelijkse
Abbon.
SEPAY Vast€ 47,50
SEPAY Vast Duo€ 60,00
SEPAY Mobiel€ 47,50
SEPAY Mobiel Wifi€ 60,00
SEPAY Mini€ 35,00
Transactietarief: € 0,18

Voorbeeld

Een ondernemer wil voor 7 maanden een mobiele pinautomaat (SEPAY Mobiel) huren. Dat kan, de eerste 3 maanden zal op basis van normale huur zijn met een periode van 3 maanden. Na 3 maanden wordt dit contract automatisch verbroken en wordt de huurperiode tesamen met de gemaakte transacties afgerekend  (€ 149,00 transactieskosten inschrijfkosten). De pinautomaat blijft bij deze ondernemer, maar de resterende 4 maanden zal deze worden voortgezet onder een tijdelijke lease overeenkomst. Deze wordt maandelijks gefactureerd.

Wat gebeurt er na 3 maanden?

Na drie maanden verbreken we de huurovereenkomst en wordt deze voortgezet binnen een lease-constructie die iedere maand opzegbaar is. De betaalde borg wordt verrekend en u wordt maandelijks gefactureerd voor deze lease-overeenkomst.