Het aantal pintransacties in de supermarktbranche is de afgelopen jaren spectaculair gestegen: van 441 miljoen in 2004 tot 933 miljoen in 2012. Om in 2013 het record van 1 miljard pinbetalingen te halen, werd de Nederlandse consument via tv- en radiocommercials, advertenties, Facebook, Twitter, etc. opgeroepen om te pinnen in de supermarkt.

 

Keihard voor 1 miljard

Creditcard acceptatieBetaalvereniging Nederland coördineerde de actie namens de partijen achter de collectieve pincampagne. Naar buiten toe speelden het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) en de Super Supermarkten van het Vakcentrum de belangrijkste rol. Om de actie ook regionaal onder de aandacht te brengen is aan het einde van het jaar een promotieteam door het land getrokken met de speciale ‘Keihard voor 1 miljard’-boodschap. In totaal hebben 37 supermarkten meegedaan met een estafette-actie waarbij pinnende klanten steeds een uur lang door het Pinnen, ja graag-promotieteam werden beloond met een cadeautje.

De actie ‘Keihard voor 1 miljard’ heeft zijn vruchten afgeworpen. Op 23 december vond de viering van de miljardste pintransactie plaats. Omdat het gelukt is de 1 miljard pintransacties te halen, doneerde Maestro maar liefst 150.000 maaltijden aan het Wereldvoedselprogramma.

Elektronisch betalen heeft overduidelijke voordelen ten opzichte van cash betalingen. SEPAY kan u hierbij helpen. Wij bieden één aanspreekpunt en ontzorgen u volledig. Bekijk de pinautomaten in onze webshop.

 

Over de auteur
Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet getoond. Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

U kunt HTML gebruiken bij de opmaak van uw reactie, zoals: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

formulier leegmakenVerzenden