Storing en werkzaamheden

Storingen zijn helaas niet te vermijden, wel streven we ernaar om dit naar het minimum te beperken. Aangezien het niet altijd aan het betaalnetwerk van SEPAY ligt, monitoren wij ook onze partners. Tevens zou de storing ook aan uw pinautomaat zelf kunnen liggen. Daarvoor hebben we enkele oplossingen onderaan deze pagina toegevoegd, welke u zelf kunt uitvoeren.

Heeft u vragen hierover of u wilt hulp, kunt u gebruik maken van onze chat.
Tevens kunt u ons telefonisch bereiken op: 088-426 2700 (optie 4: storingen)

Bekende storing(en):

Geen storingen bekend

13-11-2018 17:52 Storing opgelost
13-11-2018 15:16
Problemen met mobiele pinautomaten (connectiviteit)
12-07-2018 22:04 Storing opgelost
12-07-2018 20:38
Landelijke Pinstoring

Voorbeeld van de storing

Zijn er bij ons geen storingen bekend, maar u heeft wel problemen met uw pinautomaat? Bezoek de pinstoringen op allestoringen.nl of bekijk een aantal oplossingen hieronder.

Problemen met uw pinautomaat?

Hieronder een aantal tips die een mogelijke oplossing kunnen bieden.

SEPAY Vast plus

  • Schakel de pinautomaat uit door de stekker uit het stopcontact te halen;
  • Wacht 15 seconden;
  • Sluit daarna de stekker weer aan.

SEPAY Mobiel plus

  • Zorg ervoor dat de pinautomaat van de oplader is;
  • Zet de pin uit (“.” & “CLEAR” tegelijkertijd indrukken);
  • Draai de pinautomaat om en verwijder de klep. Daar treft u de batterij aan;
  • Verwijder de batterij en daarna de witte connector;
  • Zet de pinautomaat op de cradle (of sluit een oplader aan) en start de pinautomaat opnieuw op door “OK” te drukken;
  • Wanneer de pinautomaat volledig is opgestart, zet deze uit en herplaats de batterij.

SEPAY Vast & Mobiel Plus

In deze situatie reageerd de automaat echt helemaal nergens meer op, ook de MENU en de F toets niet. Er is een zeer grote waarschijnlijkheid dat een toets vast zit. Dit komt vaker voor bij de mobiele pin dan de vaste.

Oplossing: Controleer alle toetsen of deze “los” zitten. Het gebeurt wel eens, zeker bij een nieuwe pinautomaat, dat een toets eronder schuift. Het is lastig te zien, dus het beste is om elke toets te wiebelen.

Na betaling wordt er “Even geduld AUB” weergegeven met een progressiebalk die gevolgd wordt door een aantal piepjes en er komt geen bon uit.

SEPAY Vast Plus

Indien uw netwerkicoon groen is:

  • herstart de router waaraan deze gekoppeld is;
  • Test daarna uw internetverbinding;
  • herstart de pinautomaat.

Heeft u een Experia Box en het probleem houdt zich aan, neem direct contact op met onze helpdesk.

SEPAY Mobiel Plus

Indien beide GPRS iconen aanwezig op uw scherm (volle indicator links en groen GPRS hoorntje midden):

  • Schakel de pinautomaat uit door “.” & “CLEAR” tegelijkertijd in te drukken;
  • Start deze op met “OK”;
  • Doe een testbetaling van € 0,01 om te zien of de automaat goed functioneert.

Indien beide iconen niet zichtbaar of ‘greyed-out’ zijn:

  • Zet de pinautomaat uit;
  • Draai deze om en open de klep;
  • Controleer de simkaart op correcte plaatsing;
  • Zet de pinautomaat opnieuw aan.

Indien de iconen niet wijzigen, samen met de melding  ‘no sim‘, neem contact op met de helpdesk.