Hoewel wij enorm ons best doen om u te (blijven) voorzien van een goed werkende pinautomaat, kan het helaas gebeuren dat uw pinautomaat niet meer goed functioneert. Het is en blijft natuurlijk een computer met software. Om u op weg te helpen hebben we de meest veel voorkomende foutmeldingen op een rij gezet, die u zelf kunt doorlopen. Dit leidt tot een flinke tijdsbesparing.

Mocht u niet heel handig zijn met onze pinautomaten of u wilt hierbij begeleid worden? Geen probleem, daarvoor hebben we onze servicedesk!

SEPAY Vast - Vast Pinapparaat | all-in-one
SEPAY Vast
SEPAY Mobiel - Mobiel pinapparaat
SEPAY Mobiel
SEPAY Mobiel Wifi - Mobiel pinapparaat op GPRS of Wifi
SEPAY Mobiel Wifi
SEPAY Mini | Mobiel pinapparaat zonder bonprinter
SEPAY Mini
SEPAY Vast Plus - Mobiele Pinautomaat
SEPAY Vast Plus
Mobiele Pinautomaat met bonprinter van SEPAY
SEPAY Mobiel Plus
  1. Herstart de pinterminal;
  2. Druk op F1;
  3. Kies voor 1 Terminal;
  4. Kies voor 2 GPA Logon.
  1. Is de pinterminal voldoende opgeladen?;
    Zo ja, herstart de pinterminal;
  2. Is de pinterminal niet voldoende opgeladen?
    Zet deze dan aan de lader en herstart daarna de pinterminal.
  1. Herstart de pinterminal;
    Registreert de pinterminal zich op het netwerk?

     

    1. Ja? Voer dan een test transactie van €0,01 uit, bij akkoord is het probleem opgelost;
    2. Nee? controleer de instellingen en zorg ervoor dat deze op GPRS staat (F1 > 2 > 2 > 1).
  1. Herstart de pinterminal;
    1. Verbonden met het netwerk?
      Voer een test transactie uit;
    2. Niet verbonden met het netwerk?
      Graag de reserve simkaart plaatsen;
  2. Herstart de pinterminal en voer een test transactie van €0,01 uit.
  1. Kaart hoger aanbieden, iets hoger richting bonklep;
  2. Kaart pas weghalen als de terminal een akkoord geeft;
  3. Kaart eventueel schoonmaken/ of andere kaart testen;
  4. Eventueel terminal herstarten.
  1. Open het klepje aan de achterkant;
  2. Haal de batterij en de simkaart eruit;
  3. Druk de simkaart goed plat en maak deze schoon;
  4. Plaat de simkaart en de batterij weer terug. Let op dat deze weer juist wordt terug geplaats (bekijk foto; nieuwe tab);
  5. Herstart de pinterminal.

Dit is een tamper  neem contact met ons op om de pinterminal om te ruilen.

  1. Herstart de pinterminal;
  2. Indien herstarten niet heeft geholpen dan graag de pinterminal uitzetten en sim eruit halen, goed plat drukken, terug plaatsen op de juiste wijze en terminal weer aanzetten;
  3. Indien stap 2 ook niet helpt dan graag de terminal voor 15 min uitzetten en daarna weer herstart;
  4. Wanneer geen van bovenstaande stappen hebben geholpen kunt u de reserve simkaart plaatsen in de pinterminal en de pinterminal weer herstarten.
  1. Druk op F1;
  2. Kies voor 1 Terminal;
  3. Druk op het pijltje rechts onderin om naar het volgende scherm te gaan;
  4. Kies voor 1 Device;
  5. Bij ‘Beep on Key’ druk op en Enter (Om toetsgeluiden in het menu te activeren);
  6. Bij ‘Beep on Pin’ druk op 1 en Enter (Om toetsgeluiden bij pininvoer te activeren);
  7. Bij ‘Beep Volume’ druk op Enter;
  8. Bij ‘Sleep Time(s)’ druk op Enter;
  9. Bij ‘Auto update hour’ druk op Enter;
  10. Bij ‘Auto update minute’ druk op Enter;
  11. Bij ‘Theme’ druk op Enter;
  12. Ga terug naar het hoofdscherm.
  1. Controleer of de bonrol op de juiste manier in de automaat is geplaatst;
    Indien deze correct is geplaatst:

     

    1. Bekijk de aandrukrol (grijs/wit) rol binnen de bonrolhouder op beschadigingen;
    2. Maak deze vetvrij met een droge doek.
  1. Herstart de pinterminal;
  2. Druk op F1;
  3. Kies voor 1 Terminal;
  4. Kies voor 2 GPA Logon.
    Blijft de terminal conf error aangeven?

     

    1. Is de terminal verbonden met WIFI zet dit dan om naar GPRS (F1 > 2 > 2 > 1);
    2. Is de terminal met GPRS verbonden probeer dan de terminal te verbinden met WIFI (F1 > 2 > 2 >3 > druk op enter en kies dan voor 5 WIFI en voer het WIFI wachtwoord in).
  1. Is de pinterminal voldoende opgeladen?;
    Zo ja, herstart de pinterminal;
  2. Is de pinterminal niet voldoende opgeladen?
    Zet deze dan aan de lader en herstart daarna de pinterminal.
  1. Herstart de pinterminal;
    Registreert de pinterminal zich op het netwerk?

     

    1. Ja? Voer dan een test transactie van €0,01 uit, bij akkoord is het probleem opgelost;
    2. Nee? controleer de instellingen en zorg ervoor dat deze op WIFI staan (F1 >  2 > 2 > 3);
    3. Staat deze op Wifi en werkt deze nog steeds niet?
      Schakel dan over op de Simkaart (F1 > 2 > 2 > 1).
  1. Herstart de pinterminal;
    1. Verbonden met het netwerk?
      Voer een test transactie uit;
    2. Niet verbonden met het netwerk?
      Graag de reserve simkaart plaatsen;
  2. Herstart de pinterminal en voer een test transactie van €0,01 uit.
  1. Kaart hoger aanbieden, iets hoger richting bonklep;
  2. Kaart pas weghalen als de terminal een akkoord geeft;
  3. Kaart eventueel schoonmaken/ of andere kaart testen;
  4. Eventueel terminal herstarten.
  1. Open het klepje aan de achterkant;
  2. Haal de batterij en de simkaart eruit;
  3. Druk de simkaart goed plat en maak deze schoon;
  4. Plaat de simkaart en de batterij weer terug. Let op dat deze weer juist wordt terug geplaats (bekijk foto; nieuwe tab);
  5. Herstart de pinterminal.

Dit is een tamper  neem contact met ons op om de pinterminal om te ruilen.

  1. Herstart de pinterminal;
  2. Registreert de pinterminal zich op het netwerk?;
    1. Ja? voer dan een test transactie van €0,01 uit, bij akkoord is het probleem opgelost;
    2. Nee? controleer de instellingen en zorg ervoor dat deze op WIFI staan (F1 >  2 > 2 > 3);
    3. Staat deze op Wifi en werkt deze nog steeds niet?
      Schakel dan over op de Simkaart (F1 > 2 > 2 > 1);
  3. Herstart de pinterminal;
    1. Herstart geen gewenst effect? Graag de pinterminal uitzetten en sim eruit halen, goed plat drukken, terug plaatsen op de juiste wijze en terminal weer aanzetten;
    2. Indien vorige stap niet heeft geholpen, graag de terminal voor 15 min uitzetten en daarna weer herstart;
  4. Wanneer geen van bovenstaande stappen hebben geholpen kunt u de reserve simkaart plaatsen in de pinterminal en de pinterminal weer herstarten.
  1. Druk op F1;
  2. Kies voor 1 Terminal;
  3. Druk op het pijltje rechts onderin om naar het volgende scherm te gaan;
  4. Kies voor 1 Device;
  5. Bij ‘Beep on Key’ druk op en Enter (Om toetsgeluiden in het menu te activeren);
  6. Bij ‘Beep on Pin’ druk op 1 en Enter (Om toetsgeluiden bij pininvoer te activeren);
  7. Bij ‘Beep Volume’ druk op Enter;
  8. Bij ‘Sleep Time(s)’ druk op Enter;
  9. Bij ‘Auto update hour’ druk op Enter;
  10. Bij ‘Auto update minute’ druk op Enter;
  11. Bij ‘Theme’ druk op Enter;
  12. Ga terug naar het hoofdscherm.
  1. Controleer of de bonrol op de juiste manier in de automaat is geplaatst;
    Indien deze correct is geplaatst:

     

    1. Bekijk de aandrukrol (grijs/wit) rol binnen de bonrolhouder op beschadigingen;
    2. Maak deze vetvrij met een droge doek.
  1. Herstart de pinterminal;
  2. Druk op F1;
  3. Kies voor 1 Terminal;
  4. Kies voor 2 GPA Logon.
  5. Indien bovenstaande niet heeft gewerkt, controleer het volgende:
    1. Is de netwerkkabelgoed aangesloten?;
    2. Is er een verbindingmet het netwerk?;
    3. Staat de terminal op Etherneten DHCP aan?;
    4. Eventueel netwerkkabel op andere poort van het modem aansluiten;
    5. Andere netwerkkabel;
    6. Modem resetten.
  1. Herstart de terminal;
    Registreert de terminal zich op het netwerk?;

     

    1. Ja? test trancatie (€ 0,01) -> akkoord;
    2. Nee? check de instellingen en zorg ervoor dat deze op Ethernet staan en dat DHCP aan staat;
      Terminal op Ethernet zetten:

       

      1. Druk op F1;
      2. Kies voor 2 Communication;
      3. Kies voor 2 Comm Type;
      4. Kies voor 2 Ethernet;
      5. Druk op de rode cancel/stoptoets totdat je terug bent in het hoofscherm;
      6. Herstart de terminal;
      7. Herstart de terminal;
  1. Herstart de pinterminal;
    1. Verbonden met het netwerk?
      Voer een test transactie uit;
    2. Niet verbonden met het netwerk?
      Graag de reserve simkaart plaatsen;
  2. Herstart de pinterminal en voer een test transactie van €0,01 uit.
  1. Kaart hoger aanbieden, iets hoger richting bonklep;
  2. Kaart pas weghalen als de terminal een akkoord geeft;
  3. Kaart eventueel schoonmaken/ of andere kaart testen;
  4. Eventueel terminal herstarten.
  5.  
  1. Druk op F1;
  2. Kies voor 2 Communication;
  3. Kies voor 2 Comm Type;
  4. Kies voor 2 Ethernet;
  5. Druk op de rode cancel/stoptoets totdat je terug bent in het hoofscherm;
  6. Herstart de terminal.
  1. Druk op F1;
  2. Kies voor 2 Communication;
  3. Kies voor 4 Ethernet;
  4. Bij ‘If enable DHCP?’ kies en druk op Enter;
  5. Druk op de rode cancel/stoptoets totdat je terug bent in het hoofscherm;
  6. Herstart de terminal.

Dit is een tamper  neem contact met ons op om de pinterminal om te ruilen.

  1. Druk op F1;
  2. Kies voor 1 Terminal;
  3. Druk op het pijltje rechts onderin om naar het volgende scherm te gaan;
  4. Kies voor 1 Device;
  5. Bij ‘Beep on Key’ druk op en Enter (Om toetsgeluiden in het menu te activeren);
  6. Bij ‘Beep on Pin’ druk op 1 en Enter (Om toetsgeluiden bij pininvoer te activeren);
  7. Bij ‘Beep Volume’ druk op Enter;
  8. Bij ‘Sleep Time(s)’ druk op Enter;
  9. Bij ‘Auto update hour’ druk op Enter;
  10. Bij ‘Auto update minute’ druk op Enter;
  11. Bij ‘Theme’ druk op Enter;
  12. Ga terug naar het hoofdscherm.
  1. Controleer of de bonrol op de juiste manier in de automaat is geplaatst;
    Indien deze correct is geplaatst:

     

    1. Bekijk de aandrukrol (grijs/wit) rol binnen de bonrolhouder op beschadigingen;
    2. Maak deze vetvrij met een droge doek.
  1. Herstart de pinterminal;
  2. Druk op F1;
  3. Kies voor 1 Terminal;
  4. Kies voor 2 GPA Logon.
  1. Herstart de pinterminal;
    Registreert de pinterminal zich op het netwerk?

     

    1. Ja? Voer dan een test transactie van €0,01 uit, bij akkoord is het probleem opgelost;
    2. Nee? controleer de instellingen en zorg ervoor dat deze op GPRS staat (F1 > 2 > 2 > 1).
  1. Herstart de pinterminal;
    1. Verbonden met het netwerk?
      Voer een test transactie uit;
    2. Niet verbonden met het netwerk?
      Graag de reserve simkaart plaatsen;
  2. Herstart de pinterminal en voer een test transactie van €0,01 uit.
  1. Open het klepje aan de achterkant;
  2. Haal de batterij en de simkaart eruit;
  3. Druk de simkaart goed plat en maak deze schoon;
  4. Plaat de simkaart en de batterij weer terug. Let op dat deze weer juist wordt terug geplaats (bekijk foto; nieuwe tab);
  5. Herstart de pinterminal.

Dit is een tamper  neem contact met ons op om de pinterminal om te ruilen.

  1. Herstart de pinterminal;
  2. Indien herstarten niet heeft geholpen dan graag de pinterminal uitzetten en sim eruit halen, goed plat drukken, terug plaatsen op de juiste wijze en terminal weer aanzetten;
  3. Indien stap 2 ook niet helpt dan graag de terminal voor 15 min uitzetten en daarna weer herstart;
  4. Wanneer geen van bovenstaande stappen hebben geholpen kunt u de reserve simkaart plaatsen in de pinterminal en de pinterminal weer herstarten.
  1. Druk op F1;
  2. Kies voor 1 Terminal;
  3. Druk op het pijltje rechts onderin om naar het volgende scherm te gaan;
  4. Kies voor 1 Device;
  5. Bij ‘Beep on Key’ druk op en Enter (Om toetsgeluiden in het menu te activeren);
  6. Bij ‘Beep on Pin’ druk op 1 en Enter (Om toetsgeluiden bij pininvoer te activeren);
  7. Bij ‘Beep Volume’ druk op Enter;
  8. Bij ‘Sleep Time(s)’ druk op Enter;
  9. Bij ‘Auto update hour’ druk op Enter;
  10. Bij ‘Auto update minute’ druk op Enter;
  11. Bij ‘Theme’ druk op Enter;
  12. Ga terug naar het hoofdscherm.
  1. Druk op de F toets (deze staat onder de 7);
  2. Kies voor GPAS (optie 1 of 2);
  3. Kies voor 0 App config;
  4. Kies voor 0 GPA Logon.

Dit is een tamper  neem contact met ons op om de pinterminal om te ruilen.

  1. Druk op menu (F4 toets);
  2. Kies voor 3 rapportage;
    1. Optie 2 X-Totalen (Tussentijdse rapportage), of:
    2. Optie 3 Z-Totalen (dit is de eindtotaal -> Dagafsluiting);
  3. Kies voor 0 compact of 1 uitgebreid (Keuze).
  1. Controleer de volgende onderdelen:

    1. Is de terminal voldoende opgeladen?;
    2. Zit er een toets vast?;
    3. Batterij eruit laten halen en terug plaatsen;
      Blijft het probleem zich aanhouden? Probeer dan het volgende:

       

      1. Terminal zonder batterij aan de lader zetten, gaat de terminal wel normaal aan dan ligt het aan de batterij en dient de batterij vervangen te worden;
      2. Gaat de terminal zonder batterij aan de lader ook niet aan? Dan dient de terminal vervangen te worden.
  1. Herstart de pinterminal door de “CLEAR” (geel) en de “PUNT” toets tegelijk ingedrukt te houden;
  2. Controleer netwerkverbinding.
  1. Pinterminal herstarten;
    Indien herstarten niet helpt download uitvoeren:

     

    1. F4/menu;
    2. Kies voor 5 technisch menu;
    3. Kies voor 0 update.
  1. Controleer of de bonrol op de juiste manier in de automaat is geplaatst;
    Indien deze correct is geplaatst:

     

    1. Bekijk de aandrukrol (grijs/wit) rol binnen de bonrolhouder op beschadigingen;
    2. Maak deze vetvrij met een droge doek.
  1. Druk op de F toets (deze staat onder de 7);
  2. Kies voor GPAS (optie 1 of 2);
  3. Kies voor 0 App config;
  4. Kies voor 0 GPA Logon.

Dit is een tamper  neem contact met ons op om de pinterminal om te ruilen.

  1. Druk op menu (F4 toets);
  2. Kies voor 3 rapportage;
    1. Optie 2 X-Totalen (Tussentijdse rapportage), of:
    2. Optie 3 Z-Totalen (dit is de eindtotaal -> Dagafsluiting);
  3. Kies voor 0 compact of 1 uitgebreid (Keuze).
  1. Wat voor kleur is het netwerkicoontje?

    1. Rood? > kabel aangesloten maar geen ip adres. (DHCP werkt niet);
    2. Groen? > netwerk aangesloten en heeft een IP adress (zou moeten werken);
    3. Wit? > netwerkkabel niet aangesloten of kabel stuk.
  1. Herstart de pinterminal door de “CLEAR” (geel) en de “PUNT” toets tegelijk ingedrukt te houden;
  2. Controleer netwerkverbinding.
  1. Pinterminal herstarten;
    Indien herstarten niet helpt download uitvoeren:

     

    1. F4/menu;
    2. Kies voor 5 technisch menu;
    3. Kies voor 0 update.
  1. Controleer of de bonrol op de juiste manier in de automaat is geplaatst;
    Indien deze correct is geplaatst:

     

    1. Bekijk de aandrukrol (grijs/wit) rol binnen de bonrolhouder op beschadigingen;
    2. Maak deze vetvrij met een droge doek.