Storing en Werkzaamheden

Storing en Werkzaamheden

Geen storingen bekend

Storing en werkzaamheden

Storingen zijn helaas niet te vermijden, wel streven we ernaar om dit naar het minimum te beperken. Aangezien het niet altijd aan het betaalnetwerk van SEPAY ligt, monitoren wij ook onze partners. Tevens zou de storing ook aan uw pinautomaat zelf kunnen liggen. Daarvoor hebben we enkele oplossingen onderaan deze pagina toegevoegd, welke u zelf kunt uitvoeren.

Heeft u hierover vragen of u wilt hulp, maak dan gebruik van onze chat. Uiteraard zijn wij ook telefonisch bereikbaar op 088-426 2700. Houd rekening met een langere wachttijd indien er een storing is.

 

Historisch

13-08-2024 | 11:00
Woensdag 14 augustus 2024 tussen 02:30 en 04:30 uur is er 's nachts onderhoud. Tijdens dit onderhoud zal er een onderbreking van maximaal 60 minuten plaatsvinden. Dit zorgt ervoor dat u geen gebruik kunt maken van onze dienstverlening gedurende deze periode.
14-08-2024 | 11:00
16-05-2024 | 19:05
Landelijke pinstoring: Transacties beperkt mogelijk
16-05-2024 | 23:30
23-04-2024 | 10:00
UPDATE 13:45u De transactiegelden van 22-04-2023 zijn overgemaakt. ||| De transactiegelden van 22-04-2023 zijn nog niet overgemaakt. Dit i.v.m. een storing bij de afdeling ING InsideBusiness Payments.
18-03-2024 | 00:00
In verband met een storing bij onze betaalverwerker kan het zijn dat uw transacties vanaf 17 maart 16:00u niet zijn uitbetaald. Er wordt aan gewerkt en we hopen uw resterende transacties vandaag alsnog uit te betalen.
18-03-2024 | 17:30
14-12-2023 | 13:09
Pinstoring - Geen verwerking mogelijk - Oorzaak nog onbekend
14-12-2023 | 13:23
08-12-2023 | 11:27
Pinstoring - Geen verwerking van transacties mogelijk
08-12-2023 | 12:22
27-06-2023 | 10:00
UPDATE: De transactiegelden van 26-06-2023 zijn om 13:25u overgemaakt. |||| [10:00u] De transactiegelden van 26-06-2023 zijn nog niet overgemaakt. Dit i.v.m. een storing bij de afdeling ING InsideBusiness Payments.
27-06-2023 | 20:00
17-05-2023 | 10:00
UPDATE 17-5 15:50u: Transactiegelden van 16-5 zijn overgemaakt. - (10:00u: In verband met een externe storing zijn de transactiegelden vandaag nog niet overgemaakt. Wij verwachten deze voor het einde van de middag over te kunnen maken.)
17-05-2023 | 15:50
08-05-2023 | 08:30
In verband met een externe storing zijn momenteel alleen de transacties van vrijdag en zaterdag overgemaakt.
08-05-2023 | 14:00
02-05-2023 | 09:00
In verband met de dag van de arbeid was er gister geen zakelijk betalingsverkeer mogelijk. U ontvangt daarom pas in de loop van de dag de uitbetalingen van het weekend.
02-05-2023 | 21:00
Bekijk alles

Zijn er bij ons geen storingen bekend, maar u heeft wel problemen met uw pinautomaat? Bezoek de pinstoringen op allestoringen.nl of bekijk een aantal oplossingen hieronder.

 

Staat uw vraag/antwoord niet in onderstaande voorkomende situaties? Bezoek onze FAQ pagina. Heeft u een storing op uw pinautomaat, dan kan onze “zelf-storingen-oplossen pagina” u wellicht helpen. Als het gaat om bepaalde instellingen op uw pinautomaat of andere diensten, bezoek dan onze handleidingspagina.

Problemen met uw betaalautomaat?

Hieronder een aantal tips die een mogelijke oplossing kunnen bieden.

SEPAY Vast plus

  • Schakel de pinautomaat uit door de stekker uit het stopcontact te halen;
  • Wacht 15 seconden;
  • Sluit daarna de stekker weer aan.

SEPAY Mobiel plus

  • Zorg ervoor dat de pinautomaat van de oplader is;
  • Zet de pin uit (“.” & “CLEAR” tegelijkertijd indrukken);
  • Draai de pinautomaat om en verwijder de klep. Daar treft u de batterij aan;
  • Verwijder de batterij en daarna de witte connector;
  • Zet de pinautomaat op de cradle (of sluit een oplader aan) en start de pinautomaat opnieuw op door “OK” te drukken;
  • Wanneer de pinautomaat volledig is opgestart, zet deze uit en herplaats de batterij.

Mogelijke oorzaken

  • De pinautomaat voert een update uit; daardoor blijft deze langer op “Calling TMS” staan. Bij Vaste pinautomaten duurt dit ongeveer 2 tot 5 minuten, bij mobiele automaten kan dit tot 15 minuten duren;
  • De pinautomaat kan geen connectie krijgen met de server, dit resulteert meestal in een “Logon Error”.

SEPAY Vast

  • Niets doen;
  • Wacht ongeveer 5 minuten;
  • Staat deze nog steeds op het scherm? Schakel de pinautomaat uit en weer in en wacht opnieuw tot 5 minuten.

SEPAY Mobiel

  • Niets doen;
  • Wacht ongeveer 15 minuten;
  • Staat deze nog steeds op het scherm? Schakel de pinautomaat uit en weer in en wacht opnieuw tot 5 minuten.

In deze situatie reageert de automaat echt helemaal nergens meer op, ook de MENU en de F toets niet. Er is een zeer grote waarschijnlijkheid dat een toets vast zit. Dit komt vaker voor bij de mobiele pin dan de vaste.

Oplossing: Controleer alle toetsen of deze “los” zitten. Het gebeurt wel eens, zeker bij een nieuwe pinautomaat, dat een toets eronder schuift. Het is lastig te zien, dus het beste is om elke toets te wiebelen.

Deze error kan voor komen bij de SEPAY Mobiel en SEPAY Mobiel Wifi. De melding komt voor wanneer de batterij bijna leeg is. De pinautomaat functioneert als normaal, maar het printgedeelte vraagt meer vermogen van de accu. Dat is de reden waarom deze melding pas te zien is wanneer de transactie wordt verwerkt.

De oplossing is vrij eenvoudig. Laadt uw pinautomaat op en de melding zal verdwijnen.

Na betaling wordt er “Even geduld AUB” weergegeven met een progressiebalk die gevolgd wordt door een aantal piepjes en er komt geen bon uit.

SEPAY Vast Plus

Indien uw netwerkicoon groen is:

  • herstart de router waaraan deze gekoppeld is;
  • Test daarna uw internetverbinding;
  • herstart de pinautomaat.

Heeft u een Experia Box en het probleem houdt zich aan, neem direct contact op met onze helpdesk.

SEPAY Mobiel Plus

Indien beide GPRS iconen aanwezig op uw scherm (volle indicator links en groen GPRS hoorntje midden):

  • Schakel de pinautomaat uit door “.” & “CLEAR” tegelijkertijd in te drukken;
  • Start deze op met “OK”;
  • Doe een testbetaling van € 0,01 om te zien of de automaat goed functioneert.

Indien beide iconen niet zichtbaar of ‘greyed-out’ zijn:

  • Zet de pinautomaat uit;
  • Draai deze om en open de klep;
  • Controleer de simkaart op correcte plaatsing;
  • Zet de pinautomaat opnieuw aan.

Indien de iconen niet wijzigen, samen met de melding  ‘no sim‘, neem contact op met de helpdesk.

Dit verschijnsel is te herkennen aan een vertraagde weergave wanneer u het betaalmenu ingaat en dat transactie-afwikkeling langer duurt dan normaal.

Onze pinautomaten maken gebruik van een eSIM. Deze simkaart werkt onafhankelijk tussen drie aanbieders (KPN, Vodafone en T-Mobile). Het kan wel eens gebeuren dat de pinautomaat een connectie heeft gemaakt met een netwerk, die nu niet meer de beste dekking biedt, bijvoorbeeld doordat u op een andere locatie bent of een storing is opgetreden bij die leverancier.

SEPAY Mobiel

  • Zet de pinautomaat volledig uit;
  • Zet deze na 15 minuten weer aan (geheugen van de laatst gekozen netwerk wordt namelijk tot 15 minuten vastgehouden in het systeem, daarna reset deze zich).

Om deze situatie zoveel mogelijk te voorkomen kunt u het beste de mobiele pinautomaat aan het einde van de werkdag uitzetten en aanzetten wanneer u op uw locatie bent.

Upload jouw CV | PDF
Maximale bestandsgrootte: 5 MB
Voornaam
Achternaam
Emailadres
Telefoonnummer
Toelichting / motivatie