Hoewel wij enorm ons best doen om u te (blijven) voorzien van een goed werkende pinautomaat, kan het helaas gebeuren dat uw pinautomaat niet meer goed functioneert. Het is en blijft natuurlijk een computer met software. Om u op weg te helpen hebben we de meest veel voorkomende foutmeldingen op een rij gezet, die u zelf kunt doorlopen. Dit leidt tot een flinke tijdsbesparing.

Mocht u niet heel handig zijn met onze pinautomaten of u wilt hierbij begeleid worden? Geen probleem, daarvoor hebben we onze servicedesk!

SEPAY Mobiel - Mobiel pinapparaat

SEPAY Mobiel

SEPAY Mobiel Wifi - Mobiel pinapparaat op GPRS of Wifi

SEPAY Mobiel Wifi

SEPAY Mini | Mobiel pinapparaat zonder bonprinter

SEPAY Mini

SEPAY Vast - Vast Pinapparaat | all-in-one

SEPAY Vast

SEPAY Vast Duo - Vast Pinapparaat met merchant unit | kassiersunit

SEPAY Vast Duo

Mobiele Pinautomaat met bonprinter van SEPAY

SEPAY Mobiel Plus

SEPAY Vast Plus - Mobiele Pinautomaat

SEPAY Vast Plus

Conf error/ screen 0000 missing

  1. Herstart de pinterminal;
  2. Druk op F1;
  3. Kies voor 1 Terminal;
  4. Kies voor 2 GPA Logon.

Conf error/ screen 0000 missing

  1. Herstart de pinterminal;
  2. Druk op F1;
  3. Kies voor 1 Terminal;
  4. Kies voor 2 GPA Logon.
    Blijft de terminal conf error aangeven?

    1. Is de terminal verbonden met WIFI zet dit dan om naar GPRS (F1 > 2 > 2 > 1);
    2. Is de terminal met GPRS verbonden probeer dan de terminal te verbinden met WIFI (F1 > 2 > 2 >3 > druk op enter en kies dan voor 5 WIFI en voer het WIFI wachtwoord in).

Conf error/ screen 0000 missing

  1. Herstart de pinterminal;
  2. Druk op F1;
  3. Kies voor 1 Terminal;
  4. Kies voor 2 GPA Logon.
  5. Indien bovenstaande niet heeft gewerkt, controleer het volgende:
    1. Is de netwerkkabelgoed aangesloten?;
    2. Is er een verbindingmet het netwerk?;
    3. Staat de terminal op Etherneten DHCP aan?;
    4. Eventueel netwerkkabel op andere poort van het modem aansluiten;
    5. Andere netwerkkabel;
    6. Modem resetten.

Print fail (-101)

  1. Is de pinterminal voldoende opgeladen?;
    Zo ja, herstart de pinterminal;
  2. Is de pinterminal niet voldoende opgeladen?
    Zet deze dan aan de lader en herstart daarna de pinterminal.

Communication failure/ connect fail

  1. Herstart de pinterminal;
    Registreert de pinterminal zich op het netwerk?

    1. Ja? Voer dan een test transactie van €0,01 uit, bij akkoord is het probleem opgelost;
    2. Nee? controleer de instellingen en zorg ervoor dat deze op GPRS staat (F1 > 2 > 2 > 1).

Communication failure/ connect fail

  1. Herstart de terminal;
    Registreert de terminal zich op het netwerk?;

    1. Ja? test trancatie (€ 0,01) -> akkoord;
    2. Nee? check de instellingen en zorg ervoor dat deze op Ethernet staan en dat DHCP aan staat;
      Terminal op Ethernet zetten:

      1. Druk op F1;
      2. Kies voor 2 Communication;
      3. Kies voor 2 Comm Type;
      4. Kies voor 2 Ethernet;
      5. Druk op de rode cancel/stoptoets totdat je terug bent in het hoofscherm;
      6. Herstart de terminal;
      7. Herstart de terminal;

Communication failure/ connect fail

  1. Herstart de pinterminal;
    Registreert de pinterminal zich op het netwerk?

    1. Ja? Voer dan een test transactie van €0,01 uit, bij akkoord is het probleem opgelost;
    2. Nee? controleer de instellingen en zorg ervoor dat deze op WIFI staan (F1 >  2 > 2 > 3);
    3. Staat deze op Wifi en werkt deze nog steeds niet?
      Schakel dan over op de Simkaart (F1 > 2 > 2 > 1).

Resultaat onbekend

  1. Herstart de pinterminal;
    1. Verbonden met het netwerk?
      Voer een test transactie uit;
    2. Niet verbonden met het netwerk?
      Graag de reserve simkaart plaatsen;
  2. Herstart de pinterminal en voer een test transactie van €0,01 uit.

Kaart geweigerd/ bied één kaart aan

  1. Kaart hoger aanbieden, iets hoger richting bonklep;
  2. Kaart pas weghalen als de terminal een akkoord geeft;
  3. Kaart eventueel schoonmaken/ of andere kaart testen;
  4. Eventueel terminal herstarten.

No sim

  1. Open het klepje aan de achterkant;
  2. Haal de batterij en de simkaart eruit;
  3. Druk de simkaart goed plat en maak deze schoon;
  4. Plaat de simkaart en de batterij weer terug. Let op dat deze weer juist wordt terug geplaats (bekijk foto; nieuwe tab);
  5. Herstart de pinterminal.

No sim

  1. Open het klepje aan de achterkant;
  2. Haal de batterij en de simkaart eruit;
  3. Druk de simkaart goed plat en maak deze schoon;
  4. Plaat de simkaart en de batterij weer terug. Let op dat deze weer juist wordt terug geplaats (bekijk foto; nieuwe tab);
  5. Herstart de pinterminal.

Menu Lock

Dit is een tamper  neem contact met ons op om de pinterminal om te ruilen.

Create PPP failed

  1. Herstart de pinterminal;
  2. Indien herstarten niet heeft geholpen dan graag de pinterminal uitzetten en sim eruit halen, goed plat drukken, terug plaatsen op de juiste wijze en terminal weer aanzetten;
  3. Indien stap 2 ook niet helpt dan graag de terminal voor 15 min uitzetten en daarna weer herstart;
  4. Wanneer geen van bovenstaande stappen hebben geholpen kunt u de reserve simkaart plaatsen in de pinterminal en de pinterminal weer herstarten.

Create PPP failed

  1. Herstart de pinterminal;
  2. Registreert de pinterminal zich op het netwerk?;
    1. Ja? voer dan een test transactie van €0,01 uit, bij akkoord is het probleem opgelost;
    2. Nee? controleer de instellingen en zorg ervoor dat deze op WIFI staan (F1 >  2 > 2 > 3);
    3. Staat deze op Wifi en werkt deze nog steeds niet?
      Schakel dan over op de Simkaart (F1 > 2 > 2 > 1);
  3. Herstart de pinterminal;
    1. Herstart geen gewenst effect? Graag de pinterminal uitzetten en sim eruit halen, goed plat drukken, terug plaatsen op de juiste wijze en terminal weer aanzetten;
    2. Indien vorige stap niet heeft geholpen, graag de terminal voor 15 min uitzetten en daarna weer herstart;
  4. Wanneer geen van bovenstaande stappen hebben geholpen kunt u de reserve simkaart plaatsen in de pinterminal en de pinterminal weer herstarten.

Terminal op Ethernet zetten

    1. Druk op F1;
    2. Kies voor 2 Communication;
    3. Kies voor 2 Comm Type;
    4. Kies voor 2 Ethernet;
    5. Druk op de rode cancel/stoptoets totdat je terug bent in het hoofscherm;
    6. Herstart de terminal.

Ethernet op DHCP zetten

      1. Druk op F1;
      2. Kies voor 2 Communication;
      3. Kies voor 4 Ethernet;
      4. Bij ‘If enable DHCP?’ kies 1 en druk op Enter;
      5. Druk op de rode cancel/stoptoets totdat je terug bent in het hoofscherm;
      6. Herstart de terminal.

Toetsgeluiden instellen (bij menu en/of pincode invoer)

  1. Druk op F1;
  2. Kies voor 1 Terminal;
  3. Druk op het pijltje rechts onderin om naar het volgende scherm te gaan;
  4. Kies voor 1 Device;
  5. Bij ‘Beep on Key’ druk op 1 en Enter (Om toetsgeluiden in het menu te activeren);
  6. Bij ‘Beep on Pin’ druk op 1 en Enter (Om toetsgeluiden bij pininvoer te activeren);
  7. Bij ‘Beep Volume’ druk op Enter;
  8. Bij ‘Sleep Time(s)’ druk op Enter;
  9. Bij ‘Auto update hour’ druk op Enter;
  10. Bij ‘Auto update minute’ druk op Enter;
  11. Bij ‘Theme’ druk op Enter;
  12. Ga terug naar het hoofdscherm.

Please press F4 new config needed

  1. Druk op de F toets (deze staat onder de 7);
  2. Kies voor GPAS (optie 1 of 2);
  3. Kis voor 0 App config;
  4. Kies voor 0 GPA Logon.

Alert irruption

Dit is een tamper  neem contact met ons op om de pinterminal om te ruilen.

Rapportage uitdraaien

  1. Druk op menu (F4 toets);
  2. Kies voor 3 rapportage;
    1. Optie 2 X-Totalen (Tussentijdse rapportage), of:
    2. Optie 3 Z-Totalen (dit is de eindtotaal -> Dagafsluiting);
  3. Kies voor 0 compact of 1 uitgebreid (Keuze).

Terminal blijft opnieuw opstarten

Controleer de volgende onderdelen:

  1. Is de terminal voldoende opgeladen?;
  2. Zit er een toets vast?;
  3. Batterij eruit laten halen en terug plaatsen;
    Blijft het probleem zich aanhouden? Probeer dan het volgende:

    1. Terminal zonder batterij aan de lader zetten, gaat de terminal wel normaal aan dan ligt het aan de batterij en dient de batterij vervangen te worden;
    2. Gaat de terminal zonder batterij aan de lader ook niet aan? Dan dient de terminal vervangen te worden.

Terminal reageert traag

  1. Herstart de pinterminal door de “CLEAR” (geel) en de “PUNT” toets tegelijk ingedrukt te houden;
  2. Controleer netwerkverbinding.

Mislukken van NFC betalingen

  1. Pinterminal herstarten;
    Indien herstarten niet helpt download uitvoeren:

    1. F4/menu;
    2. Kies voor 5 technisch menu;
    3. Kies voor 0 update.

Verbinding controleren

Wat voor kleur is het netwerkicoontje?

  1. Rood? > kabel aangesloten maar geen ip adres. (DHCP werkt niet);
  2. Groen? > netwerk aangesloten en heeft een IP adress (zou moeten werken);
  3. Wit? > netwerkkabel niet aangesloten of kabel stuk.

Tekst niet (goed) zichtbaar op bon

  1. Controleer of de bonrol op de juiste manier in de automaat is geplaatst;
    Indien deze correct is geplaatst:

    1. Bekijk de aandrukrol (grijs/wit) rol binnen de bonrolhouder op beschadigingen;
    2. Maak deze vetvrij met een droge doek.

Storing Verholpen

Langer dan 3 maanden huren? Dat kan!

We hanteren een maximale huurtijd van 3 maanden. Wilt u de pinautomaat langer gebruiken, dan is dit mogelijk. U start met het huren van een pinautomaat met een looptijd van 3 maanden. Tot deze drie maanden is dit een normale huurperiode.

Wilt u een pinautomaat langer dan 12 maanden huren? Dan kunt u beter leasen.

Tarieven

Omschrijving
Maandelijks
Abonnement
SEPAY Vast€ 47,50
SEPAY Vast Duo€ 60,00
SEPAY Mobiel€ 47,50
SEPAY Mobiel Wifi€ 60,00
SEPAY Mini€ 35,00
Transactietarief: € 0,18

Voorbeeld

Een ondernemer wil voor 7 maanden een mobiele pinautomaat (SEPAY Mobiel) huren. Dat kan, de eerste 3 maanden zal op basis van normale huur zijn met een periode van 3 maanden. Na 3 maanden wordt dit contract automatisch verbroken en wordt de huurperiode tezamen met de gemaakte transacties afgerekend. De pinautomaat blijft bij deze ondernemer, maar de resterende 4 maanden zal deze worden voortgezet onder een tijdelijke lease overeenkomst. Deze wordt maandelijks gefactureerd.

Wat gebeurt er na 3 maanden?

Na drie maanden verbreken we de huurovereenkomst en wordt deze voortgezet binnen een lease-constructie die iedere maand opzegbaar is. De betaalde borg wordt verrekend en u wordt maandelijks gefactureerd voor deze lease-overeenkomst.