Betalen met een betaalapp op een SEPAY pinautomaat?

 

Door de stijgende populariteit van contactloos betalen, worden ook meer betalingen verricht met een mobiele telefoon. De mobiele betaalapps van de ING en ABN-AMRO zijn het meest populair.

Er zijn geruchten in omloop gekomen, dat er op SEPAY pinautomaten deze applicaties niet zouden werken. Gelukkig berust dit op een misverstand en vanuit SEPAY zullen wij de gebruikers-experience verbeteren.

Betalingen zonder pincode

Meestal zijn er voor pinbedragen onder de € 25,00 geen pincode nodig. Hierbij is het eenvoudige een kwestie om de mobiel bij het scherm te houden. De betaling zal worden verwerkt.

  1. Start een transactie op de betaalautomaat.
  2. Open de betaalapp op de mobiele telefoon.
  3. Plaats de mobiele telefoon op het scherm.
  4. Bevestig de betaling door op de OK knop te drukken op de betaalautomaat.
  5. Betaling wordt verwerkt en indien geslaagd komt er een bon uit de betaalautomaat.

Betalingen met invoer van pincode

De onduidelijkheid is ontstaan bij betalingen waarin een pincode moet worden ingegeven op uw mobiele telefoon. Nadat de mobiele telefoon is aangeboden, wordt er gevraagd om jouw pincode in te voeren op de mobiele telefoon. Daarna dien je de telefoon opnieuw aan te bieden op onze pinautomaat.

  1. Start een transactie op de betaalautomaat.
  2. Open de betaalapp op de mobiele telefoon.
  3. Plaats de mobiele telefoon op het scherm.
  4. Scherm “volg instructies telefoon” verschijnt. Druk op Ok op de betaalautomaat
  5. Volg instructie op de mobiele telefoon (voer pin in) en plaats telefoon op het scherm van de betaalautomaat.
  6. Bevestig de betaling door op de OK knop te drukken op de betaalautomaat.
  7. Betaling wordt verwerkt en indien geslaagd komt er een bon uit de betaalautomaat.