De acceptatie van contactloze betalingen groeit snel. Inmiddels heeft ongeveer een kwart van de ondernemers een betaalautomaat die geschikt is voor contactloos betalen. Contactloos betalen is makkelijk en gaat 10 seconden sneller dan gewoon pinnen. Ondernemers die contactloze betalingen willen accepteren, kunnen nu bovendien gebruik maken van inruilacties. De kortingen lopen op tot een paar honderd euro.

 

Contactloos Betalen met een bankpasAlles over contactloze betalingen

Betalen door je betaalpas of mobieltje kort tegen de betaalautomaat te houden waarbij tot en met 25 euro geen pincode nodig is. De overgrote meerderheid van de ondernemers (94%) is bekend met contactloos betalen. Deze betaalwijze groeit in Nederland snel. Werd in heel 2014 8,3 miljoen keer contactloos betaald, in de eerste helft van 2015 was het aantal contactloze betalingen al ruim drie keer zoveel. Experts verwachten een grote groei de komende jaren.

 

Ontvang een aantrekkelijke inruilpremie

Voor kopers van een betaalautomaat heeft SEPAY een aantrekkelijk overstap-aanbod. We geven een premie zowel bij inruil van terminals van het eigen merk als bij inruil van betaalautomaten van een concurrent. De korting varieert van 49 tot 200 euro. Wilt u hiervan gebruik maken? Kijk dan eens op onze speciale actiepagina en vraag een offerte op maat aan.

 

1% meer contactloze betalingen, € 1 miljoen minder kosten

Banken verstrekken – gefaseerd – betaalpassen waarmee contactloos betaald kan worden. Daarnaast kan met sommige mobiele telefoons contactloos worden afgerekend. Inmiddels zijn meer dan 10 miljoen betaalinstrumenten (passen en mobiele telefoons) in omloop om contactloos mee te betalen. Voor de ondernemer maakt het niet uit of de klant contactloos betaalt met een betaalpas of mobieltje; dit kan op dezelfde contactloze terminal en tegen hetzelfde tarief. Innovaties zoals contactloos betalen kunnen de kosten van het betalingsverkeer verder terugdringen. Gemiddeld is een contactloze betaling 10 seconden sneller dan een gewone pinbetaling. In veel branches is dat een belangrijk voordeel voor klant en ondernemer. Macro gezien betekent het bovendien een besparing voor het betalingsverkeer van de toonbanksectoren: iedere procent stijging van het aandeel contactloos betalen levert aan ondernemerszijde ongeveer € 1 miljoen kostenbesparing op.

Over de auteur
Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet getoond. Verplichte velden zijn gemarkeerd met een *

U kunt HTML gebruiken bij de opmaak van uw reactie, zoals: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

formulier leegmakenVerzenden