Tips voor eenmanszaak

4 praktische tips voor de start van uw eenmanszaak

Bent u van plan om een eenmanszaak te beginnen of heeft u deze onlangs opgezet? Gefeliciteerd! In deze blog geven we u graag enkele tips om van uw eenmanszaak een succes te maken.

In deze blog gaan we het niet hebben over de registratie van uw bedrijfsnaam, de administratie of verzekeringen. Daar is al genoeg over geschreven. Wel gaan we u praktische tips geven om tijd en geld te besparen en uw productiviteit te verhogen.

1. Koop groot in

Thuis hoort u het vast ook wel eens. Product x is bij uw vaste supermarkt in de aanbieding, dus er moet groots ingekocht worden. Als u dit product regelmatig gebruikt en steeds weer opnieuw koopt, is dat een erg slimme strategie. Maar voor uw bedrijf gaat dit principe ook op!

Als marktkoopman gebruikt u bijvoorbeeld dagelijks een veelvoud aan plastic tasjes en als winkelier gebruikt u misschien elke week wel een nieuwe rol papier om de bonnetjes op te printen.

Als u toch al weet dat u bepaalde producten veel nodig gaat hebben, koop het dan in één keer groots in. Op deze manier hoeft u niet elke week naar de winkel en kunt u misschien zelfs nog wel wat van de prijs afkrijgen.

Groot inkopen zorgt voor meer winst

2. Werk in de cloud

U kent het wel, ‘s avonds thuis heeft u opeens een goed idee voor uw bedrijf en u gaat er meteen mee aan de slag op uw computer. De volgende dag op de zaak is het even rustig en heeft u de tijd om weer verder te werken aan dit document. Maar helaas, dat staat op uw huiscomputer!

Wanneer u in de cloud werkt, staan al uw documenten online en kunt u er dus overal bij. Door te werken in Google Drive kunt u overal tekst verwerken, tabellen bijhouden en presentaties maken. Deze blog is bijvoorbeeld ook in Google Documents geschreven.

Onderweg, op de zaak, of thuis – u kunt altijd meteen weer verder werken. Een bijkomend voordeel is dat uw documenten niet verloren gaan bij een kapotte computer. Wel goed het wachtwoord onthouden natuurlijk!Google Docs - eenvoudig werken in de cloud

3. Gebruik pinautomaten

Contant geld is niet meer van deze tijd. Naast dat een volle kassa de veiligheid van uw zaak niet ten goede komt, brengt het ook een hoop administratie en rompslomp met zich mee. En met mobiele pinautomaten wordt pinnen tegenwoordig zelfs steeds populairder bij eenmanszaken waar contant geld altijd de standaard was – zoals bijvoorbeeld op de markt.

Voor de startende ondernemer was een pinapparaat lange tijd een flinke investering, zeker wanneer u maar een aantal dagen per maand gebruik maakt van een pinautomaat. Met PayAsYouPin is dat verleden tijd. Met PayAsYouPin is het maandabonnement zeer laag. U betaalt per dag dat u deze gebruikt en transactiekosten. Deze vorm is ideaal voor (startende) ondernemers die gebruik maken om op beurzen of andere evenementen hun producten te verkopen.Pinautomaat zorgt voor meer omzet

4. Hou een dagboek bij

Nee, niet om uw gevoelens te noteren. Maar om bij te houden op welke tijden het op welke dagen druk was. Met verloop van tijd zult u hier een patroon in gaan zien. Dit zal u veel goede inzichten geven voor de groei van uw bedrijf.

Is het bijvoorbeeld op vrijdagmiddag erg druk en komen er elke maandagochtend slechts één of twee klanten? Denk er dan over na om vrijdag wat langer open te gaan en gun uzelf maandagochtend de tijd om lekker uit te slapen.Dagboek bijhouden

Tips voor uw eenmanszaak

Ben u ook onlangs een eenmanszaak begonnen en heeft u een tip voor ons? Wij zijn enorm benieuwd! Laat ons in de reacties weten wat uw praktische tips zijn om een vliegende start te maken als eenmanszaak!

Langer dan 3 maanden huren? Dat kan!

We hanteren een maximale huurtijd van 3 maanden. Wilt u de pinautomaat langer gebruiken, dan is dit mogelijk. U start met het huren van een pinautomaat met een looptijd van 3 maanden. Tot deze drie maanden is dit een normale huurperiode.

Wilt u een pinautomaat langer dan 12 maanden huren? Dan kunt u beter leasen.

Tarieven

Omschrijving
Maandelijkse
Abbon.
SEPAY Vast€ 47,50
SEPAY Vast Duo€ 60,00
SEPAY Mobiel€ 47,50
SEPAY Mobiel Wifi€ 60,00
SEPAY Mini€ 35,00
Transactietarief: € 0,18

Voorbeeld

Een ondernemer wil voor 7 maanden een mobiele pinautomaat (SEPAY Mobiel) huren. Dat kan, de eerste 3 maanden zal op basis van normale huur zijn met een periode van 3 maanden. Na 3 maanden wordt dit contract automatisch verbroken en wordt de huurperiode tesamen met de gemaakte transacties afgerekend  (€ 149,00 transactieskosten inschrijfkosten). De pinautomaat blijft bij deze ondernemer, maar de resterende 4 maanden zal deze worden voortgezet onder een tijdelijke lease overeenkomst. Deze wordt maandelijks gefactureerd.

Wat gebeurt er na 3 maanden?

Na drie maanden verbreken we de huurovereenkomst en wordt deze voortgezet binnen een lease-constructie die iedere maand opzegbaar is. De betaalde borg wordt verrekend en u wordt maandelijks gefactureerd voor deze lease-overeenkomst.