We stappen over op de eSim

We stappen over op de eSim

Voorbereiding

Momenteel zijn we druk bezig met de voorbereiding van de overgang op een nieuwe simkaart, de eSim. Deze eSim is de vervanger van onze huidige KPN en Vodafone simkaarten voor onze Mobiel Classic en Mobiel Plus betaalautomaten. Heeft u een vaste betaalautomaat, dan hoeft u niets te doen.
[vc_section][vc_row][vc_column][vc_column_text]
[/vc_column_text][vc_tta_tour][vc_tta_section title=”Stap 1: Controleer afleveradres” tab_id=”1520943768920-b2ba1896-7cbd”][vc_column_text]

Stap 1: Controleer uw afleveradres

Iedereen in ons bestand, hebben we inmiddels een email gestuurd om het afleveradres te controleren en te bevestigen. Heeft u geen mail ontvangen dan kan het zijn dat uw email adres niet bekend is of onjuist in ons systeem staat. Dit kunt u eenvoudig aanpassen op uw persoonlijke pagina. Uw afleveradres kunt u ook hier bevestigen.

Controleer afleveradres[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”Stap 2: Instellen pinautomaat” tab_id=”1520943768943-a8fca76d-f959″][vc_column_text]

Stap 2: Installeren van de SIM kaart

Indien u de eSim heeft ontvangen, dient u enkele instellingen aan te passen op uw betaalautomaat.

Het is uiterst belangrijk dat u de huidige sim in uw betaalautomaat laat zitten!

Het proces is echter wel afhankelijk van het type betaalautomaat. Voor de SEPAY Mobiel Plus is het van belang dat u de laatste softwareversie (1.1.33) op uw betaalautomaat geïnstalleerd heeft. Om u zo goed mogelijk te ondersteunen hebben we de stappen die u dient uit te voeren op uw persoonlijke pagina geplaatst.

Ga naar stappenplan[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”Stap 3: Testbetaling” tab_id=”1520943904326-da0c98cd-9857″][vc_column_text]

Stap 3: Testbetaling

Om er zeker van te zijn dat uw betaalautomaat goed functioneert, kunt u een testbetaling van € 0,01 uitvoeren. Bij een geslaagde transactie hoeft u geen verdere actie te ondernemen.[/vc_column_text][/vc_tta_section][/vc_tta_tour][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space height=”36px”][/vc_column][/vc_row][/vc_section][vc_row][vc_column width=”1/2″ css=”.vc_custom_1521035075781{background-color: #f0f0f0 !important;}”][vc_video link=”https://youtu.be/kc0Nq5RZgtU”][vc_column_text]

SEPAY Mobiel Plus

Instructievideo voor de simwissel voor de SEPAY Mobiel Plus (laatste softwareversie 1.1.33)[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″ css=”.vc_custom_1521035087690{background-color: #f0f0f0 !important;}”][vc_video link=”https://youtu.be/gVKX5-HUo8s”][vc_column_text]

SEPAY Mobiel Classic

Instructievideo voor de simwissel voor de SEPAY Mobiel Classic[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_section][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Waarom een nieuwe simkaart?

Zoals eerder genoemd, gebruikt uw pinautomaat een Vodafone of een KPN simkaart. Echter hebben we gemerkt dat op sommige locaties het signaal niet goed wordt opgepakt, aangezien ze beide een voorkeur hebben voor hun eigen netwerk. De eSim heeft geen voorkeur en kan verbinding maken met KPN, Vodafone en T-Mobile netwerken. Zo heeft u altijd het beste signaal op uw locatie. Tevens hebben we gemerkt dat dit op sommige plekken zelfs leidt tot kortere transactietijden.[/vc_column_text][vc_column_text]

Veelgestelde vragen

Zijn er extra kosten verbonden aan de eSim? Nee, er zullen geen extra kosten worden berekend voor deze sim of het gebruik hiervan.

Veranderen er zaken aan mijn lopende overeenkomst? Nee, uw overeenkomst blijft zoals het was. Er zal geen wijziging op plaats vinden.

Waar kan ik mijn simkaart vinden? De simkaart bevindt zich aan de onderkant van uw betaalautomaat. Draai de betaalautomaat en maak de beschermkap los.

  • Bij de SEPAY Mobiel Plus (zwarte betaalautomaat): De twee klemmetjes naar u toe trekken en vanaf de bovenzijde naar u toe trekken.
  • SEPAY Mobiel Classic (blauw-witte betaalautomaat): Ronde knop ingedrukt houden en naar boven schuiven.

Na de simwissel kan ik geen betaling meer uitvoeren op mijn SEPAY Mobiel Plus. Dit kan meerdere oorzaken hebben. Controleer of u de APN goed heeft overgenomen en de overige instellingen correct zijn ingegeven.

Als deze gegevens correct zijn, controleer of zowel het signaal wordt weergegeven (linksboven) en het telefoontje (bovenin het scherm, halverwege) constant groen is (wordt ook GPRS weergegeven).

Branden beide lampjes constant? Dan dient u (nog) een update uit te voeren op uw mobiele betaalautomaat. Dit doet u door de volgende stappen uit te voeren:

Druk op “MENU” -> “5” (TECHNISCH MENU) -> “0” (UPDATE). Dit duurt ongeveer 2-3 minuten. “Configuration Downloaded” is de melding als deze geslaagd is. Probeer nogmaals een testtransactie te maken.

Lukt de testtransactie niet? Neem dan direct contact op met onze supportdesk.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][/vc_section]

Upload jouw CV | PDF
Maximale bestandsgrootte: 5 MB
Voornaam
Achternaam
Emailadres
Telefoonnummer
Toelichting / motivatie