Aanvragen Pinautomaat

Pinautomaat aanvragen – Waarom zijn er zoveel documenten nodig bij de aanvraag van een pinautomaat?

Pinautomaat aanvragen

De wwft wet

De wwft is een wet die in 2016 is aangenomen en staat voor de Wet ter voorkoming van Witwassen en Financieren van Terrorisme.  Deze wet houdt in dat wij het opgegeven IBAN-nummer en de bedrijfsnaam van de aanvrager moeten controleren. Wij moeten voldoen aan deze beoordeling volgens de wet en de reglementen van De Nederlandsche Bank. Daarom hebben wij elke keer bij een nieuwe aanvraag, of je nou een bestaande of nieuwe klant bent, jouw documenten opnieuw nodig.

 

Benodigde documenten voor een pinautomaat aanvragen bij SEPAY

Om te voldoen aan de wwft wet hebben we een aantal documenten nodig. Wij vragen om de volgende drie ondersteunende documenten ter controle:

  • Recent uittreksel van de Kamer van Koophandel (niet ouder dan zes maanden)
  • Kopie van geldig legitimatiebewijs (paspoort of ID kaart)
  • Recente kopie van een bankafschrift of een screenshot van internetbankieren (niet ouder dan drie maanden)

Uittreksel Kamer van Koophandel

Een pinautomaat wordt altijd aangevraagd voor een onderneming. Een particulier kan nooit een pinautomaat aanvragen omdat hier geen officieel toezicht op is. Het uittreksel van de KvK is een belangrijk formulier waarop alle bedrijfsgegevens staan weergeven. Het uittreksel mag niet ouder dan zes maanden zijn. Wij controleren een aantal gegevens die op het uittreksel van de KvK vermeld staan:

  • De datum van de afgifte van het uittreksel
  • De tenaamstelling van de onderneming
  • De adresgegevens
  • De SBI-code
  • De eigenaar of eigenaren van de onderneming
  • De tekenbevoegde persoon

Het doel is dat we via het Kvk-uittreksel uiteindelijk een natuurlijke persoon vinden. In de meeste gevallen staat deze al direct op het uittreksel, maar er zijn ook constructies denkbaar waarbij dit niet zo is. Dat is bijvoorbeeld het geval bij een BV-holding constructie. In dit geval hebben we beide Kvk-uittreksels nodig om de natuurlijke persoon te kunnen traceren. Hij of zij dient zich dan ook te legitimeren.

Papoort en ID Kaart

Identificatieplicht

Naast het KvK-uittreksel dient elke ondernemer zich te legitimeren. Hiervoor accepteren wij een ID kaart of een paspoort. Op beide van deze documenten staat het land van herkomst, op bijvoorbeeld een rijbewijs is dit niet het geval en dit is dan ook geen geldig legitimatiebewijs voor ons. Niet-Nederlanders dienen naast hun paspoort ook hun verblijfsvergunning te laten zien aan ons.

Wij hebben er begrip voor dat sommige mensen niet al hun gegevens willen delen met ons. Wij vinden het dan ook geen probleem als het BSN nummer en de pasfoto afgedekt zijn. Wij controleren het identiteitsbewijs alleen op de geldigheid, op het land van herkomst en op voor- en achternaam.

 

Kopie bankafschrift

Wij verzamelen alle pintransacties op onze derdengeldrekening. Elke werkdag rond 11.00 uur worden alle transacties van de merchant in één overschrijving overgemaakt. Om er zeker van te zijn dat deze bedragen daadwerkelijk behoren tot de aanvrager van de pinautomaat vragen wij om een bevestiging hiervan.

Deze bevestiging kan een screenshot vanuit internetbankieren of een kopie van een recent bankafschrift. Wij controleren hierbij de tenaamstelling van de rekeninghouder, het IBAN nummer en de datum van de bij- of afschrijving omdat het document niet ouder dan drie maanden mag zijn.  Hier is voor ZZP’ers wel een uitzondering op. Bij ZZP’ers mag de gekoppelde bankrekening ook een particuliere bankrekening zijn.

 

Benodigde documenten bij aanvraag pinautomaat

Vanwege de wwft wet hebben wij dus een uittreksel van de Kvk, een identificatiebewijs en een kopie of screenshot van een bankafschrift nodig om een pinautomaat te mogen verstrekken aan de aanvrager. Nadat wij alle documenten gecontroleerd hebben zullen wij u de pinautomaat overhandigen en kunt u deze gebruiken in uw bedrijf of winkel. Bent u geïnteresseerd geraakt in de mogelijkheden voor uw bedrijf of heeft u nog vragen? Neem gerust contact op met ons en onze medewerkers zullen u graag verder helpen.

Langer dan 3 maanden huren? Dat kan!

We hanteren een maximale huurtijd van 3 maanden. Wilt u de pinautomaat langer gebruiken, dan is dit mogelijk. U start met het huren van een pinautomaat met een looptijd van 3 maanden. Tot deze drie maanden is dit een normale huurperiode.

Wilt u een pinautomaat langer dan 12 maanden huren? Dan kunt u beter leasen.

Tarieven

Omschrijving
Maandelijkse
Abbon.
SEPAY Vast€ 47,50
SEPAY Vast Duo€ 60,00
SEPAY Mobiel€ 47,50
SEPAY Mobiel Wifi€ 60,00
SEPAY Mini€ 35,00
Transactietarief: € 0,18

Voorbeeld

Een ondernemer wil voor 7 maanden een mobiele pinautomaat (SEPAY Mobiel) huren. Dat kan, de eerste 3 maanden zal op basis van normale huur zijn met een periode van 3 maanden. Na 3 maanden wordt dit contract automatisch verbroken en wordt de huurperiode tesamen met de gemaakte transacties afgerekend  (€ 149,00 transactieskosten inschrijfkosten). De pinautomaat blijft bij deze ondernemer, maar de resterende 4 maanden zal deze worden voortgezet onder een tijdelijke lease overeenkomst. Deze wordt maandelijks gefactureerd.

Wat gebeurt er na 3 maanden?

Na drie maanden verbreken we de huurovereenkomst en wordt deze voortgezet binnen een lease-constructie die iedere maand opzegbaar is. De betaalde borg wordt verrekend en u wordt maandelijks gefactureerd voor deze lease-overeenkomst.